1. Oma sänky - onko mitään parempaa, kun kaatua raskaan päivän jälkeen omaan sänkyyn Jayn kainaloon ja unenpöpperöisenä vielä toivottaa hyvät yöt ja kertoa, kuinka mää niin tykkään siitä.

2. Kummius - mun kummit on mulle ollu aina todella tärkeitä. Ne on vienyt mua Särkänniemeen, teatteriin, vaatekaupoille, rannalle, sieneen ja ollaan askarreltu, keskusteltu ja vietetty elokuva-iltoja. Ollaan itketty ja naurettu yhdessä. Oon niin onnellinen omista kummipojistani ja haluan antaa heille samanlaisia kokemuksia ja ilonaiheita, kun mitä omat kummini ovat minulle antaneet. 

3. Iso suku - tässä, niinkuin kaikessa muussakin on hyvät ja huonot puolet. On ihanaa, mutta välillä myöskin puuduttavaa, että on nimipäiviä, syntymäpäiviä, ristiäisiä, häitä, hautajaisia, talkoita ja kaiken maailman muita juttuja, harva se päivä. Mutta mä pidän tästä. On ihanaa, että aina on joku kenelle soittaa. Tarvitsi sitten apua koulutehtävissä, kahvittelu- tai lenkkiseuraa, ideoita syntymäpäivälahjoihin tai muuten vaan, jos on yksinäinen. 

4. Ystäväpiiri - oli se laaja, suppea, asuivat ne kilometrin tai 5000km päässä, sä tiedät niiden olevan silti aina läsnä. Oli aika, päivä, kuukausi tai vaikka vuosi mikä tahansa, aina voi soittaa. todelliset ystävyydet ei välimatkoista tai tauoista piittaa!

5. Kahvinkeitin - Aamulla, kun mikään ei tunnu miltään väsymyksen läpi, kahvinkeitin porisemaan ja aamu lähtee käyntiin ennen kuin huomaatkaan. Toki se välillä vaatii sen muutaman kupposen! ;)

6. Jay - Ihana, ärsyttävä, huumorintajuinen, komea, huolehtiva, apaattinen, fiksu, hyvä kuuntelemaan, maanpinnalle palauttaja, olkapää.. Sitä se on. Kuten huomasittekin, myös huonoja piirteitä on. Voisin melkeinpä kirjottaa huonoista piirteistä kirjan, mutta silti mä siitä niin tykkään. Eihän kukaan ole täydellinen. (Tai jos olette täydellisen ihmisen löytänyt, niin herttileijaa, laittakaa yhteystiedot, mä tahdon tavata hänet.)

7. Ruoka, koti, terveys - Mulla ei oo miljoonii tilillä, jos totta puhutaan tällä hetkellä ei oo ees kymppiä. Mun koti ei ole semmoinen kun toivoisin, haluaisin uuden sohvan, sängyn, tv-tason, muutaman fatboyn, uudet matot, uusia sisustusjuttuja yms. Se nyt ei tällä rahatilanteella kuitenkaan ole mahdollista. Mutta silti mulla on ruokaa jääkaapissa, en kuole näillänäkymin nälkään, ainakaan tällä viikolla. Mulla on koti, jossa on lämmin ja hyvä olla (, ainakin suurimman osan ajasta). Mä olen perusterve, ei ole diabetestä, sydän-tai verisuonitauteja, syöpää, liikun hyvin ja syön jopa ihan puolihyvin nykyään. En mäkään ihan kaikilta sairauksilta tietenkään oo välttynyt, mutta mä elän.

8. Blogi - tää blogi on antanut mulle paljon. Mä oon saanut kirjoittaa täällä asioista, joista en voi puhua ääneen. En sen takia, etteikö mulla olisi ihmisiä, jotka kuuntelisivat. Vaan siksi, etten mä tahdo puhua niistä kenellekkään. En halua näyttää kenellekkään, että mäkin olen oikeasti sisältä heikko. En mä ole niin vahva ihminen, kun mitä ulospäin näytän. Mä olen ystäväpiirissänikin se olkapää, joka aina kuuntelee ja auttaa. Ei mulla ole ongelmia ulospäin. Ne on vain sisälläni ja täällä niitä voin rauhassa jakaa, ilman että kukaan todella tietää kuka mä olen ja kuka näitä asioita täällä jakaa. On ihanaa, kun sunnuntai aamusin herää, nostaa läppärin sängylle ja rupee lukemaan teidän ihanan tsemppaavia kommentteja. En sano, etteikö mullekkin niitä negatiivisia tule. Tottakai tulee, mutta ne kuuluu asiaan. Kiitos teille.


Mä oon kiitollinen kaikista perusasioista. Turha on haaveilla kuuta taivaalta, ku eihän sitä piruvie sieltä saa. Haaveet on terveitä, ne pitää meijät pystyssä ja tottakai pitää haaveilla. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettetkö vois samalla olla tyytyväinen ja kiitollinen niistä asioista jotka sulla jo on. Meillä on kaikilla vain yksi elämä, älkää hukatko sitä murehtimiseen tai tyytymättömyyteen.

Nauttikaa, kiittäkää, juhlikaa, pitäkää hauskaa!