Syksyllä 2013 tajusin jotuneeni ison kysymyksen äärelle. Mitä mä teen? Mä olin raskaana, viikolla 10. Mulla ei siis tosissaan ollut aikaa muuhun, kun lääkäriajan varaamiseen ja toimenpiteen tekoon. Mulla ei ollut aikaa miettiä mikä olisi oikein ja mikä väärin. Mitä mä haluaisin tehdä, mikä olisi parasta. Mä tein niinkun mun pää sanoi. En tiennyt kenen se lapsi oli, mulla ei ollut muka resursseja antaa sille lapselle kunnollista elämää. Tein mikä silloin tuntui järjellä oikealta, ilman tunteiden sekoittamista siihen. Ei se ollut oikein, ei edes puoliksi. Mulle on tapahtunut kaikkea ikävää ja vähän enemmän ikävää. Kukaan ei silti ole ikinä tehnyt niin, kun mä tein sille pienelle ihmeelliselle, ainutlaatuiselle ihmeelle, joka kasvoi sisälläni. Ja mä täysin tunteettomasti riistin siltä elämän.

Minä, joka olen aina ollut ehdottomasti abortteja vastaan, tein sen ite. Miksi? Olin 18-vuotias tyttö, yksin sotkuisen sekavassa maailmassa, ilman ketään kelle puhua. Siksi. Ei se tee mun tekoo oikeaksi, ei edes vähemmän vääräksi. Mutta kuinka tässä voi muka pystyä jatkaan elämää? Miten se voi olla mahdollista, kun omatunto huutaa Saatanaa valloittamaan mun pääkoppaani.

Vuoden 2014 helmikuussa löysin itseni taas aluesairaalasta ja toimenpidehuoneesta. Sain maskin päähäni, nostin jalat levälleni, suoneeni laitettiin nukutus ja kipulääkettä. Heräsin muutaman tunnin sisällä. Toimenpide suoritettu. Ensimmäinen keskenmeno. Koin jo silloin, että joku juttu tässä on. Mua rangaistaan abortista. Pääsin taistelemalla läpi omantuntoni kanssa, mut sit kaikki lahos.
Tänään, Sunnuntaina, 19. lokakuuta 2014. Toinen keskenmeno. Aamulla ajattelin, että se on normaalia alkuraskauden vuotoa, mutta ei. Tulee hyytymiä, ei hyvä. Kuinkahan monta kertaa mut halutaan rikkoa, että oon saanut rangaistukseni? Miks mut halutaan rikkoa. Eikä kaikki tee omat virheensä. Mä rukoilen apua tässä. Mä tahdon vain sen puoli vuotiaan lapsen syliini ja vain katsella sitä. Itkea onnesta. Miksi mä menin tekemään niin väärin? Miksi mä en vaan voinut kuunnella sydäntäni. Miksi?